Hoxe a Xunta lamentou a falta de vontade política e sensibilidade do Goberno de España que lle impide rebaixar as peaxes da autoestrada estatal Santiago-Dozón (AP-53) e resolver os agravios comparativos en materia de mobilidade contra o interese dos galegos.
A conselleira de Infraestruturas e Mobilidade, Ethel Vázquez, subliñou no
Parlamento de Galicia que a AP-53 é unha das autoestradas máis caras de España e
unha das poucas nas que non se aplica ningún tipo de rebaixas, nin sequera aos
usuarios recorrentes.
Lembrou que a Xunta leva insistido moito nesta petición, remitindo incluso
ao Executivo central un estudo que amosa que aplicando as mesmas rebaixas que
na AP-9, o custo anual dos descontos na AP-53 ascendería a 3,2 M€, un
investimento perfectamente asumible.
A este respecto, sinalou o descoñecemento da realidade de Galicia por parte
do Goberno, ao non considerar a autoestrada que une Santiago e Ourense como un
eixe vertebrador interior da comunidade.
Remarcou que a demanda de bonificacións é compartida polos concellos polos
que descorre a vía e polos limítrofes, polos empresarios e polo Parlamento, que
aprobou iniciativas neste sentido de xeito unánime e, por suposto, unha
reivindicación do Goberno galego.
Fixo fincapé en que aplicar as mesmas compensacións que na AP-9 reportaría
beneficios salientables no ámbito da seguridade viaria e da competitividade do
territorio, e tamén proporcionaría un aforro importante ás familias e ás
empresas.
Fronte a esta liña de acción estatal, nas autoestradas autonómicas, con bonificacións desde 2010 e das máis baratas de España, este ano non aplican o incremento do IPC, que superaría o 7%.
Detallou que a conxelación das peaxes autonómicas fai que, por exemplo, un usuario recorrente entre Vigo e Baiona aforre 200 euros ao ano; ou 300 euros os que fagan, por exemplo, o traxecto Carballo-A Coruña.
Reiterou que o Goberno galego seguirá insistindo e reivindicando para Galicia o trato, os investimentos e os servizos que a Comunidade merece.