"Foi un 27 de setembro de 2018, cando ADIF-AV aprobou a licitación do contrato de construción da estación de alta velocidade da Gudiña, baixo o nome de “Porta de Galicia” e o 2 de abril de 2019 foi adxudicada á "UTE ESTACIÓN PORTA DE GALICIA” O importe contratado foi de 3.227.987,45 euros (IVE engadido). Con data 5 de abril de 2021 modificouse o citado contrato por importe de 642.334,59 € (IVE engadido) e ampliouse o prazo.
O 20 de decembro de 2021 tivo lugar a viaxe de
inauguración da liña Madrid-Ourense, que contou coa asistencia da súa Maxestade
O Rey Felipe VI e outras relevantes autoridades do Estado. E ese mesmo día tivo
lugar a inauguración da nova estación de alta velocidade “Porta de Galicia” no
concello ourensán da Gudiña.
A nova estación da Gudiña atópase a pouco máis de 75
quilómetros de Ourense e atende a demanda crecente de viaxeiros non só desta
localidade e de toda a comarca. Tamén das veciñas comarcas de Monterrei,
Valdeorras e a área do distrito de Tras-Os Montes próxima a Chaves e o de Vila Real, o que a converteu na parada dos destinos termais
de Verín, Chaves, Vidago e Pedras Salgadas.
Nos seus poucos meses de vida, hai que constatar o notable número de
viaxeiros que están a utilizar esta estación de alta velocidade, moitos deles
cidadáns do norte de Portugal e tamén peregrinos que pasa por esta localidade
galega o Camiño de Santiago.
A anterior estación da Gudiña, inaugurada en 1957 coa posta en marcha do
tramo Ourense – Puebla de Sanabria da liña Zamora a Ourense e Vigo e A Coruña,
está situada no núcleo urbano. A nova estación de alta velocidade con todo foi
construída por ADIF-AV fora do centro urbano.
Para facilitar o acceso peonil dos veciños da Gudiña á nova estación, a
Consellería de Infraestruturas e Mobilidade da Xunta de Galicia construíu unha
senda peonil pola marxe esquerda da estrada OU-533, desde o punto quilométrico
0+070 ata asproximidades da estación Porta de Galicia.
O certo é que a día de hoxe, ao saír da estación, os viaxeiros que queren ir camiñando ao
centro urbano deben facelo pola estrada e nalgúns puntos a beiravía é moi
estreito, constituíndo un serio perigo para os que camiñan en horario nocturno.
Este problema solucionaríase se ADIF dese coninuidade por terreos da súa
propiedade á senda peonil construída pola administración autonómica."
Por todo o
anterior preguntamos,
¿Atendendo a demanda dos usuarios da Estación de Alta Velocidade
"Porta de Galicia" na Gudiña, así como do Concello desa localidade e
da Xunta de Galicia, e en aras a garantir unha mellor seguridade dos viaxeiros,
está disposto ADIF-AV a dar continuidade en terreos da súa propiedade á senda
peonil de acceso a esa terminal?
http://www.celsodelgado.gal/2022/05/esta-semana-osdeputados-ourensans-do_17.html
O
día 20 de xuño de 2022 o Goberno respondíanos: “A data de resposta Adif-AV solicitou ao Concello da Gudiña que lle
remita un plano acoutado coa súa proposta de conexión da senda peonil coa
estación da Gudiña-Porta de Galicia, co fin de poder estudar a viabilidade da
proposta”
Cónstame que o alcalde da Gudiña,
José Lago facilitou toda a documentación necesaria para que puidese darse
continuidade á senda peonil iniciada pola Xunta.
E tras meses de espera, celebro
moito que Adif AV anunciase esta semana que
puxo en servizo a Senda Peonil para acceso de pasaxeiros á nova estación
da Gudiña-Porta de Galicia, en Ourense, da Liña de Alta Velocidade (LAV)
Madrid-Galicia.
Din na súa nota que “a senda peonil
responde á necesidade de dotar ao núcleo da Gudiña dun itinerario peonil que
conectase coa nova estación da Gudiña-Porta de Galicia.
O trazado discorre desde a senda
peonil da Xunta de Galicia situada na marxe esquerda da estrada OU-533 ata a
porta de acceso da estación de alta velocidade.
O itinerario ten unha anchura libre
de 2,5 m e unha lonxitude de algo máis de 100 m e, para facilitar o tránsito
peonil ata a estación, o trazado adaptouse ao terreo conforme á normativa de
accesibilidade e supresión de barreiras da Comunidade Autónoma de Galicia.
Para protexer aos peóns dos
desniveis, dispúxose ademais unha malla metálica de peche en todo o perímetro
do novo acceso peonil.
As actuacións complétanse coas obras
de drenaxe para canalizar as augas circulantes na contorna.”
ASCENSOR
Espero que a sensibilidade demostrada por Adif-AV neste téma se replique agora na petición que fai máis dun ano fixemos para que se instalase un ascensor de acceso desde a estación ata as plataformas.
Lembro que o
17 de maio de 2022 os deputados ourensáns do PP preguntamos:
¿Atendendo á demanda dos usuarios e
en aras a garantir unha mellor accesibilidade universal, está disposto ADIF-AV
a instalar un ascensor na Estación de Alta Velocidade Porta de Galicia na
Gudiña?
Con data 16 de xuño de 2022 recibimos esta
resposta: “A estación da Gudiña-Porta de
Galicia, a pesar de que carece de ascensores e escaleiras mecánicas, dispón dun
itinerario accesible para persoas con mobilidade reducida xa que conta con ramplas
que garanten a accesibilidade. Por este motivo, non está prevista a curto/medio
prazo a instalación dun ascensor na devandita estación”
Unha resposta gobernamental lamentable. Claro que
xa hai unha rampla, pero é larguísima e resulta moi gravosa para as persoas con
mobilidade reducida. Por iso pediamos un ascensor para o que xa se deixou o oco
habilitado cando se construíu. Seguiremos insistindo.