Onte domingo con ocasión de viaxar a Valdeorras por mor da campaña electoral, fun ver o estado das obras da estrada de conexión entre as nacionais N-120 e N- 536 entre Sobradelo e O Barco de Valdeorras.
Despois de meses de paralización absoluta das obras, vin avances en
estruturas e ao lonxe a boca de inicio do túnel de O Serro.
Fixen estas fotografías.
Características Técnicas
As obras licitadas, cunha lonxitude aproximada de 5,6 km, inícianse en Sobradelo no P. K. 41,5 da N-536 na intersección coa OU-122 e finalizan no P. K. 453,4 da N-120 no Barco de Valdeorras.
A actuación componse de dous partes diferenciadas
• Un
primeiro subtramo de estrada é un acondicionamento e mellora da N-536
desde Sobradelo, cunha lonxitude dun 3,3 km, cunha sección transversal de 10 m,
composta por unha calzada de 7,00 m e beiravías exteriores de 1,50
m.
• Un segundo subtramo de estrada en variante de trazado dun 2,3 km, de 12 m de sección transversal (con beiravías de 2,50 m) que abandona o actual trazado da N-536, cruzando o rio Sil mediante un novo viaduto e entra en túnel no monte de O Serro, para finalmente conectar coa estrada N-120 a través doutro viaduto sobre o río Cigüeño.
O radio mínimo é de 375 m e a pendente lonxitudinal máxima do 4,8%.
No tramo proxéctanse dous nós:
• O primeiro deles, no P. K.45 da actual N-536, é unha intersección en “T” dotada de carrís centrais de espera e cambio de velocidade.
• O segundo, ao final do tramo, é un novo enlace tipo diamante con glorieta superior, que serve de conexión entre a nova variante e a N-120 situándose próximo ao nó existente nesa nacional no P. K. 453,4. Esta nova ligazón foi deseñado e previsto para aloxar o paso da sección da futura autovia A-76: Ponferrada-Ourense, dando ademais acceso á OU-622 e a distintos viarios do núcleo urbano do Barco de Valdeorras.
Ao longo do trazado proxéctanse un total de 10 estruturas: 5 viadutos, 4 pasos superiores e 1 paso inferior, onde destacan o viaduto sobre o río Sil de 461 m. de lonxitude, que tamén salva o FF.CC. e a estrada OU-0801 de Entoma e o viaduto do río Cigüeño, de lonxitude 347 m.
Baixo o monte de O Serro, proxectouse a construccion dun túnel dun único tubo bidireccional, de 490 m de lonxitude e pendente lonxitudinal constante do 3%.