En
relación co primeiro tramo Eirasvedras-Quintela o 14 marzo de 2023 os
deputados populares ourensáns rexistramos varias preguntas escritas ao Goberno
cunha misma exposición:
“El Mitma nos informó por escrito que el 17 de junio de 2022 comenzaron las obras del primer tramo de la A-56. Variante Norte de Ourense entre Eirasvedras y Quintela, pero finalizado 2022, al menos de forma visual no se apreciaron avances sobre el terreno. En la ley de PGE para 2022 habia para ese fin una partida presupuestaria de 2.000.000 €. El Gobierno el 13 de febrero de 2023 acreditando una falta de respeto enorme a los derechos de los diputados, eludió responder a nuestra concreta pregunta del 11 de enero sobre la cifra ejecutada en ese ejercicio. Por ello insistimos.”
E as preguntas concretas eran
¿Qué
explicación puede dar el Mitma al hecho de que desde que el 17 de junio de 2022
comenzaran formalmente las obras no se hayan apreciado movimiento de tierras ni
actuación constructiva alguna en las obras del tramo de la A-56 Variante Norte de Ourense entre Eirasvedras y
Quintela?
Con
data 20 de abril de 2023 o Goberno contestounos:
“En
las obras correspondientes al tramo de la A-56 (Lugo-Ourense): Variante Norte
de Ourense, tramo Eirasvedras-Quintela se está tramitando el desvío de todos
los servicios afectados al tratarse de una obra en medio urbano. Ha sido
realizada además una campaña geotécnica complementaria. Se ha procedido también
a un despeje de la zona expropiada y se ha ejecutado la demolición de las
edificaciones afectadas.
Hasta
que los mencionados servicios afectados no hayan sido desviados en su
totalidad, no resultará posible iniciar la mayoría de los tajos.
Dado
que la obra urbana ocasionará interferencias y afecciones al tráfico de los
accesos de la ciudad de Ourense, se tratará de ejecutar en el menor tiempo
posible desde que se inicien los desvíos provisionales tras la reposición de
los servicios.”
¿Existe algún problema del Mitma con la UTE adjudicataria de las obras
del primer tramo de la A-56. Variante Norte de Ourense entre Eirasvedras y
Quintela, que justifique la patente demora en la ejecución de las obras? ¿Está tramitando
el Mitma algún modificado? ¿De ser
cierto que razones motivarían ese modificado?
Con
data 20 de abril de 2023 o Goberno contestounos:
“En
relación con el asunto interesado, se señala que en las obras correspondientes
al tramo de la A-56 (Lugo-Ourense), Variante Norte de Ourense, tramo
Eirasvedras-Quintela, se está tramitando el desvío de todos los servicios
afectados al tratarse de una obra en medio urbano.
Dado
que la obra urbana ocasionará interferencias y afecciones al tráfico de los
accesos de la ciudad de Ourense, se tratará de ejecutar en el menor tiempo
posible desde que se inicien los desvíos provisionales tras la reposición de
los servicios.”
¿Cuál
ha sido a fecha de respuesta la cifra exacta ejecutada en el ejercicio 2022 de
la partida 2016 17 38 3691 de la A-56
Variante Norte de Ourense entre Eirasvedras y Quintela?”
Con
data 20 de abril de 2023 o Goberno contestounos:
“Las
obras del tramo de la Autovía A-56 (Lugo-Ourense), Variante Norte de Ourense,
tramo: Eirasvedras – Quintela continúan de acuerdo con el programa de trabajos
vigente”
Exposto o anterior, sinalar
ademáis que, como todos os meses, fun onte pola mañá a visitar o lugar
onde as empresas adxudicatarias do Mitma terían que estar executando as obras
da Variante de Ourense, no treito entre Eirasvedras é Quintela.
Lembro
que na anterior visita, o 30 de abril apreciei dous pequenos movementos de terras
nas proximidades da estrada N-120. Unha a altura da nave de Bodegas Arnoya e
outra pouco antes de rematar o camiño-pista da Vía Vella-Tar.
Pois ben, na visita do luns desta semana, puiden constar que todo seguía igual nestes puntos, agás que había medrado notablemente a herba.
Non había presenza de maquinaria, nin caseta de obras. Na gran explanada, onde tivo lugar a colocación da primeira pedra, a herba seguía alta e os dous grandes carteis anunciadores da actuación impecables.
Estas fotos o acreditan.
Antecedentes recentes do proxecto deste tramo:
En abril de
2018 foron aprobados polas Cortes, os PGE para 2018 que
presentara o goberno de Mariano Rajoy nos que se consignaba unha partida de 2,5
millóns de euros para posibilitar a licitación do tramo
Eirasvedras-Quintela.
En xaneiro
de 2019 o novo Goberno de Pedro Sánchez presentou un proxecto de lei
de PGE para 2019 no que non había consignación algunha para este tramo, o
que provocou un maiúsculo rexeitamento da sociedade ourensá. Finalmente eses
orzamentos non foron aprobados de modo que continuaron prorrogados os de 2018.
O proxecto de construción do
tramo Eirasvedras-Quintela da Autovía A-56, Ourense-Lugo foi
aprobado pola Dirección Xeral de Estradas o 22 de abril de 2019 cun
orzamento de licitación de 34,31 millóns de euros.
O 21 de novembro de
2019 o BOE publicou o anuncio do MITMA de sometemento a
información pública previa á ocupación de bens e dereitos afectados.
Lembrar que o MITMA informou por
diferentes medios que licitarían as obras a finais de 2019, logo en 2020;
nos PGE para 2021 o Goberno socialista consignou para este tramo a ínfima
suma de 250.000 € cando Lei de PGE de 2018 (logo prorrogados en 20219 e
2020) – con goberno do PP - tivo unha partida de 2,5 millóns de euros.
Dez veces menos.
Na Lei de PGE para 2022 para
este primeiro tramo do variante norte consígnanse tan só 2 millóns de euros,
que ao noso xuízo é unha suma insuficiente.
As obras foron licitadas no BOE do 25 de outubro de 2021, por un importe de 34.313.182,63 EUR (con IVE) e por un prazo de execución de 30 meses.
O Mitma difundiu o 11 de marzo de 2022 unha nota dando a coñecer que o 9 de marzo adxudicou o contrato de obras da “Variante de Ourense. Tramo: Ligazón de Eirasvedras coa N-120 no seu p. k. 573,800 – Ligazón de Quintela coa N-120 no seu p. k. 572,000”, na provincia de Ourense. O importe de adxudicación a FERROVIAL CONSTRUCCIÓN, S.A. y S.A. de obras y servicios, COPASA ascendeu a 29,3 millóns de euros (con IVE)
O 17 de maio de 2022 foi formalizado o contrato. https://contrataciondelestado.es/wps/wcm/connect/8c9bef81-12b4-487a-a550-eec5d5e3b29f/DOC_FORM2022-762789.html?MOD=AJPERES&CACHE=NONE&CONTENTCACHE=NONE
O 17 de junio de 2022 comezaron as obras, tal e como dixo por escrito o Mitma.