El 4 de diciembre de 2021, Adif Alta Velocidad adjudicó dos contratos de obras de ejecución del proyecto de construcción de plataforma de integración urbana y acondicionamiento de la red ferroviaria de Ourense, correspondientes a los tramos Taboadela-Túnel de Rante y Túnel de Rante-Conexión Seixalbo.
El tramo Taboadela-Túnel de Rante fue adjudicado a la UTE formada por Construcións Sánchez Domínguez Sando y Rover Infraestruturas por importe de 83.443.980,59 euros (IVA incluido). El plazo de ejecución es de 34 meses contados a partir del Acta de comprobación de replanteo e inicio. El contrato fue firmado el 29 de diciembre de 2021
Por su parte, el tramo Túnel de Rante-Conexión Seixalbo fue adjudicado a Rover Infraestructuras por 27.448.623,45 euros (IVA incluido). El 26/01/2024 hubo una modificación de contrato que elevó el importe hasta 30.572.066,28 € (IVA incluido). El plazo de ejecución es de 26 meses contados a partir del Acta de comprobación de replanteo e inicio. El contrato fue firmado el 20 de diciembre de 2021
Ambos contratos comprenden la ejecución de las obras de plataforma (infraestructura) de los tramos, incluida la capa de subbalasto, siendo objeto de otros contratos posteriores la superestructura (vía) y el resto de las instalaciones ferroviarias (electrificación, señalización, comunicaciones, etc.)
Pero debemos recordar que la Variante Exterior de Ourense se compone además de otros tres tramos que aún no fueron licitados: Conexión Seixalbo-Seixalbo; Seixalbo-Túnel de Montealegre y Túnel de Montealegre-Estación de Ourense, pese a que se había anunciado por el Gobierno .
Ayer domingo 11 de agosto de 2024 tuve oportunidad de ver los avances de las empresas adjudicatarias de Adif AV en las obras de construcción de la Variante Exterior de Ourense, la línea de alta velocidad que da continuidad a la LAV Madrid-Galicia desde Taboadela hasta Seixalbo (8 km.).
Hice estas fotos.
TRAMO TABOADELA - TÚNEL DE RANTE (5,6 KM)
Este tramo da Variante Exterior de Ourense discorre polos termos municipais de Taboadela e San Cibrao das Viñas, na provincia de Ourense. O trazado dá continuidade á plataforma ferroviaria da Liña de Alta Velocidade Madrid-Galicia a partir de Taboadela, con deseño para dobre vía electrificada en ancho estándar (1.435 mm), en ancho de plataforma de 13,60 m e entreeje de 4,30 m.
O túnel de Rante é a obra máis importante do tramo. Trátase dun túnel monotubo para vía dobre, de 3.410 m de lonxitude (o 60,9% do total do tramo) e 85 m2 de sección.
Dada a súa lonxitude prevense tres saídas intermedias de emerxencia mediante galerías transversais de 180 m, 449,5 m e 322,4 m, respectivamente, con saída directa ao exterior, permitindo a conexión das mesmas coa rede viaria existente e a disposición de áreas de socorro e rescate cunha superficie mínima de 500 m2.
Ademais, outras estruturas que se construirán no tramo son:
- Viaduto sobre o río Taboadela (23,5 m).
- Viaduto sobre río Mesón de Calvos (408 m).
- Paso inferior PI-2.0 (14 m).
- Viaduto sobre o Regueiro de San Benito (108 m).
- Paso inferior PI-0.7 (8 m).
TRAMO TÚNEL DE RANTE-CONEXIÓN SEIXALBO (2,26 km)
Este tramo discorre polos termos municipais de San Cibrao das Viñas e Ourense e soluciona o paso da Liña de Alta Velocidade Madrid-Galicia pola zona periurbana da poboación de Seixalbo, aproveitando para iso o actual corredor ferroviario da liña Zamora-Ourense, dispoñendo a nova plataforma en paralelo á existente, na medida do posible, co fin de minimizar as necesidades de ocupación e a afección á contorna.
Xusto ao comezo do tramo executarase un viaduto de 356 m de lonxitude para salvar o cruzamento coa estrada N-525 e o río Barbaña.
Para evitar afeccións efectuarase unha solución de reforzo por encima do devandito túnel sen afectar á súa sección.
Un viaduto de tres vans, cunha lonxitude total de 54 m, servirá para salvar a estrada OU-105 e a reposición do Camiño de Santiago/Vía da Prata. Outro viaduto, neste caso dun só van de 30 m, solucionará o cruzamento a distinto nivel coa futura estrada Bemposta– N525.
O tramo conclúe uns 100 m antes do túnel de Curruxeiras existente na vía Zamora-Ourense. Os traballos incluirán ademais a construción dun paso inferior de camiño e outras obras menores, así como as reposicións de servidume e servizos afectados.