Hoxe o presidente da Xunta, Alfonso Rueda, informou de que o Consello aprobou o Plan Estratéxico do Comercio de Galicia 2025-2030, dotado de máis de 320 M€ e co que se busca “modernizar, visibilizar e mellorar a competitividade do pequeno comercio”.
Trátase dunha planificación para os vindeiros anos que
recolle 74 accións específicas para promover un sector clave para a economía
galega. Tal e como explicou o presidente, Galicia conta “con máis de 32.000
establecementos” comerciais —é a quinta comunidade con maior número— que dan
emprego “a unhas 107.000 persoas” e que son fundamentais “para dinamizar vilas
e cidades”.
Rueda resaltou que o obxectivo é poñer en marcha un
paquete de medidas para consolidar o comercio galego “coma un sector forte,
moderno, sostible, atractivo e de calidade”. Pola súa banda, o conselleiro de
Emprego, Comercio e Emigración, José González, salientou que este Plan “busca
blindar a competitividade e o futuro” do comercio local na comunidade.
O conselleiro fixo fincapé en que esta folla de ruta
absolutamente estratéxica foi froito dun intenso proceso participativo con todo
o sector —realizado en colaboración coa Federación Galega de Comercio— no
que a Xunta “colaborou con máis de 300 representantes” de federacións e
asociacións de comerciantes, centros comerciais abertos, prazas de abastos,
venda ambulante, grandes superficies, artesás, autónomos, cámaras de comercio,
persoas consumidoras e Administración local.
O Plan conta cunha batería de ambiciosas medidas para
garantir o seu futuro, grandes accións de visibilidade e dinamización, como
—tal e como explicou o conselleiro— “a creación dunha marca unificada do
comercio galego” que contribúa a transmitir a calidade e o servizo que presta
ou a aposta pola “recuperación de contornas comerciais urbanas de localidades
senlleiras” co proxecto singular Vilas vivas.
A planificación tamén pon o foco de xeito prioritario
en potenciar o traballo de importantes axentes do sector para “impulsar
experiencias de compra diferenciadas”, como é o caso dos centros comerciais
abertos —avanzando na súa profesionalización e rexistro e potenciando a
excelencia das propostas— e das prazas de abastos, como auténticos motores do
territorio e magníficos escaparates do mellor produto galego de calidade,
promovendo o selo Mercados excelentes ou sinerxías cos restaurantes das súas
contornas a través da iniciativa Prato de mercado.
A conexión coa mocidade tamén figura como unha das
grandes pancas do Plan e faino nunha dobre vía: por unha banda, con accións
específicas como a campaña Localízate, dirixida a que este colectivo xere
vencellos de valor co comercio de proximidade; e, pola outra, prestixiando a
actividade comercial para espertar novas vocacións emprendedoras que garantan a
necesaria remuda xeracional, favorecendo que se sustenten en proxectos sólidos
e viables e que avancen na especialización segundo a evolución dos clientes e
das propias necesidades do territorio en que se asentan.
Nun escenario marcado polas novas tendencias de
consumo e polos desafíos globais dun mercado hiperconectado, este plan marca un
novo fito no esforzo continuado do Goberno galego neste ámbito.
Unha aposta pola formación e a remuda
Entre as diferentes medidas para impulsar a
competitividade do sector —o primeiro dos eixes do plan aprobado hoxe no
Consello— o documento oriéntase a aspectos clave como o fomento da
dixitalización —tendo en conta accións pioneiras como a creación de espazos de
demostración tecnolóxica para os comerciantes nos recintos feirais de Galicia—,
a aposta pola modernización dos espazos comerciais como ferramentas atractivas
de venda en si mesmas ou o incremento da capacitación profesional, coa posta en
marcha, por exemplo, de microformacións dixitais en temáticas moi específicas
de interese para o día a día dos negocios ou dun plan de formación para os
xerentes dos centros comerciais abertos e prazas de abastos.
Tamén neste eixo se artellan accións específicas en
prol do emprendemento e da pervivencia de negocios rendibles, promovendo
sinerxías coa Rede de polos e buscando atraer o talento de perfís estratéxicos
como a mocidade e os galegos retornados. Garantir a remuda tamén é un dos
grandes obxectivos para Artesanía de Galicia, buscando a recuperación dos
oficios tradicionais con novas iniciativas como as bolsas de aprendices en
paralelo ao programa Aprender da tradición.
No que respecta ao segundo dos eixes, orientado a
promover a visibilidade e o consumo no comercio local —e xunto con medidas
estrela como os bonos Activa comercio ou as xas mencionadas Vilas vivas, Prato
de mercado e Localízate—, destaca tamén a colaboración nas Áreas Rexurbe,
centrado na recuperación de conxuntos históricos de vilas e cidades galegas.
Tamén se recollen medidas en prol doutras figuras clave do comercio galego,
como o comercio ambulante —coa promoción do distintivo de calidade Feiras de
Galicia— e os obradoiros artesanais —estimulando diferentes vías de
comercialización de Artesanía de Galicia e artellando novos programas de
divulgación como Artesanía na escola.
Reforzo da coordinación do sector
Finalmente, o Plan, a través do seu terceiro eixe,
consolidará un modelo activo baseado no coñecemento e na participación de todo
o sector. Con ese motivo, crearase a nova Mesa do Comercio Galego, instrumento
clave para a axeitada colaboración de todo o ecosistema e das administracións
públicas, en paralelo ao traballo que xa se realiza a través das mesas locais
de comercio, cuxo papel se seguirá intensificando. Tamén se promoverá a
colaboración interinstitucional en prol do comercio coa Fegamp, as cámaras de
comercio e os recintos feirais. Adicionalmente, reforzarase o labor do
Instituto Galego do Consumo e da Competencia a favor dos dereitos das persoas
consumidoras e, por tanto, da calidade dos servizos do sector comercial.